[O1] Jak otworzyć maskę w Octavii ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiekg30
    Classic
    • 2012
    • 12

    [O1] Jak otworzyć maskę w Octavii ?

    Zamieszczone przez daneczek76
    dariuspolo, to prawda ostatnio udało mi sie wciągnąc Outlandera did.
    dariuspolo jakie modyfikacje zrobiłeś aby uzyskać tą moc w Seacie.

    sew1981, fajny jest voyagerem IV sam miałem chęć ale 2.8 w CRD więcej palą niż 1.9 TDI i to sporo więcej za to plusem są drzwi przesuwane na bok.
    Voyagery od lat okupują czołowe miejsca najbardziej awaryjnych aut.
  • ulysse
    Rider
    • 2010
    • 496

    #2
    [O1] Jak otworzyć maskę w Octavii ?

    Po kilku dniach postoju samochodu pod chmurką nie mogę otworzyć drzwi....

    Po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje.... próbowałem też przytrzymać kluczyć i otworzyć szyby ale i to nie poskutkowało....

    Podejrzewam, że padł akumulator... chociaż zostały wymieniony na NOWY ZAP 74 Ah....
    Prąd ładowania był sprawdzany i jest w porządku.

    W takim razie coś pobiera prąd ale to jest problem na później. Mam tutaj swój typ ponieważ ostatnio zrobiłem zasilanie radia na krótko aby grało nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

    Do samochodu nie mogę się dobrać w żaden sposób ponieważ zamek nie otwiera drzwi...

    Podejrzewam, że najprostszym sposobem będzie otwarcie maski i naładowanie akumulatora.

    Czy jest na to jakiś prosty sposób na otwarcie maski ?? Dodam, że samochód stoi pod chmurką i ciężko będzie się dostać pod spód samochodu.

    Niestety wkładka w bagażniku jest do wymiany także z tej strony nie ma podejścia...

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Pewnie musisz zdjac osłone pod silnikiem i tam jakos za lineczke pociagnac
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • ulysse
        Rider
        • 2010
        • 496

        #4
        Osłony nie mam :roll:

        Czyli najlepiej podnieść go np. za pomocą "żaby" postawić na kołkach i próbować czymś długim dostać się do linki ??

        Komentarz

        • alfee
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2583

          #5
          Zamieszczone przez ulysse
          zamek nie otwiera drzwi...
          a dlaczego zamek nie otwiera drzwi po przekręceniu kluczyka? przecież to jest działanie mechaniczne a nie elektryczne. Próbowałeś w drzwiach pasażera? Może tam się da otworzyć.
          Alfee
          Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
          Kawasaki ER5 :-)

          Komentarz

          • ulysse
            Rider
            • 2010
            • 496

            #6
            W drzwiach pasażera nie mam wkładki...

            Nie jest do działanie mechaniczne ponieważ wymieniałem mikrostyk w drzwiach i teraz znam jego budowę jak i działanie na pamięć 8)

            Po przekręceniu kluczyka w zamku kawałek plastiku dotyka stycznika który z kolei podaje prąd na malutki silniczek, który porusza mechaniczną dźwignią w samym zamku i dopiero wtedy zostaje odbezpieczony zamek.

            Komentarz

            • tom2212
              RS
              • 2008
              • 3892

              #7
              ulysse, prosta sprawa na otwarcie maski jeśli masz dźwignię od podnośnika samochodowego trapezowego to od przodu tym krótszym końcem starasz się odgiąć zapadkę nie ma co wchodzić od spodu bo to sporo roboty i ciężko Najlepiej robić to jak jest jasno bo jak ciemno to może Ci się nie udać

              Komentarz

              • ulysse
                Rider
                • 2010
                • 496

                #8
                Rozumiem, że kawałek druta odpowiednio wygiętego i próbować przez atrapę chłodnicy ??

                Komentarz

                • tom2212
                  RS
                  • 2008
                  • 3892

                  #9
                  drut ci nic nie da jest za miękki a ta wajcha czy jak zwał tak zwał jest odpowiednio sztywna

                  Komentarz

                  • ulysse
                    Rider
                    • 2010
                    • 496

                    #10
                    Może jutro uda mi się wystarczająco wcześnie wrócić to domu to zdam relację czy się udało...

                    Komentarz

                    • ahmed799
                      RS
                      • 2009
                      • 6871
                      • Ford

                      #11
                      ulysse, posluchaj tom2212, on jest obeznany w temacie jak mi otwieral dwa razy maske awaryjnie

                      филип
                      Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                      Komentarz

                      • alfee
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 2583

                        #12
                        Zamieszczone przez ulysse
                        W drzwiach pasażera nie mam wkładki...

                        Nie jest do działanie mechaniczne ponieważ wymieniałem mikrostyk w drzwiach i teraz znam jego budowę jak i działanie na pamięć 8)

                        Po przekręceniu kluczyka w zamku kawałek plastiku dotyka stycznika który z kolei podaje prąd na malutki silniczek, który porusza mechaniczną dźwignią w samym zamku i dopiero wtedy zostaje odbezpieczony zamek.

                        Wymieniałeś mikrostyk który jest tylko elementem informującym moduł komfortu o zamknięciu lub otwarciu drzwi. Ale ten mikrostyk jest załączany przez zapadki w zamku. Natomiast drugi mikrostyk (ten na wierzchu) jest informacją dla modułu komfortu, że jak trzymasz kluczyk przekręcony, to otwiera lub zamyka szyby. Samo działanie zamka jest czysto mechaniczne. Przekręcenie kluczyka odryglowuje lub rygluje zamek i dopiero informacja z mikrostyku uruchamia silniki zamków.


                        Nie może być sytuacji takiej, że producent nie przewidział możliwości otworzenia samochodu przy rozładowanym akumulatorze.
                        Alfee
                        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                        Kawasaki ER5 :-)

                        Komentarz

                        • ulysse
                          Rider
                          • 2010
                          • 496

                          #13
                          Zamieszczone przez alfee
                          Zamieszczone przez ulysse
                          W drzwiach pasażera nie mam wkładki...

                          Nie jest do działanie mechaniczne ponieważ wymieniałem mikrostyk w drzwiach i teraz znam jego budowę jak i działanie na pamięć 8)

                          Po przekręceniu kluczyka w zamku kawałek plastiku dotyka stycznika który z kolei podaje prąd na malutki silniczek, który porusza mechaniczną dźwignią w samym zamku i dopiero wtedy zostaje odbezpieczony zamek.

                          Wymieniałeś mikrostyk który jest tylko elementem informującym moduł komfortu o zamknięciu lub otwarciu drzwi. Ale ten mikrostyk jest załączany przez zapadki w zamku. Natomiast drugi mikrostyk (ten na wierzchu) jest informacją dla modułu komfortu, że jak trzymasz kluczyk przekręcony, to otwiera lub zamyka szyby. Samo działanie zamka jest czysto mechaniczne. Przekręcenie kluczyka odryglowuje lub rygluje zamek i dopiero informacja z mikrostyku uruchamia silniki zamków.
                          Co do mikrostyków to się zgadzam w 100% Wszystko jest tak jak piszesz. Z tym, że do szyb/centralnego są dwa otwieranie/zamykanie

                          Ale co do otwierania to z wkładki wychodzi metalowy bolec który wchodzi w kawałek plastiku w zamku i ten plastik w zależności od tego czy otwieramy czy zamykamy to dotyka mikrostyku otwierania/zamykania. I naprawdę nie mam pojęcia jak to może działać mechanicznie ponieważ tam nie ma nic co by poruszało dźwigienką od otwierania poza silniczkiem.


                          Co do otwierania to jutro spróbuje to zrobić i zdam relację jak mi poszło

                          Komentarz

                          • alfee
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 2583

                            #14
                            ulysse, Nie znam dokładnie budowy zamka w O1 ale rozbierałem zamek w sharanie i tam wszystko mechanicznie działa. Dopiero przekręcenie kluczyka i odryglowanie zamka w drzwiach kierowcy wysyła impuls do pozostałych drzwi, żeby wykonały polecenie. I jakoś nie wyobrażam sobie sytuacji, że producent zostawił taką niedoróbkę jak opisujesz.

                            Ale mogę się mylić. Spróbuj sposobu tomka. On wie co mówi. Robił to nieraz
                            Alfee
                            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                            Kawasaki ER5 :-)

                            Komentarz

                            • ulysse
                              Rider
                              • 2010
                              • 496

                              #15
                              Nie powiem też mnie to dziwi i to bardzo... podczas wymiany mikrostyku zacząłem się nawet zastanawiać a co by było gdyby zabrakło prądu... i niestety sam się o tym przekonałem

                              Rozbierałem zamek w Oplu Vectrze B i tam też najpierw działała mechanika dopiero później elektryka....

                              Komentarz

                              • alfee
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 2583

                                #16
                                ulysse, Ja w sharanie miałem podobny przypadek, ale u mnie padła wiązka drzwi. Zanim to zdiagnozowałem, to wykręciłem silnik z zamka i zamek bez elektryki działał mechanicznie. Zamykał i otwierał. Więc dziwi mnie, że w octavii tak nie jest.
                                Trzymam kciuki za powodzenie misji.
                                Alfee
                                Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                Kawasaki ER5 :-)

                                Komentarz

                                • JanuszSz
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 2835
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez alfee
                                  Przekręcenie kluczyka odryglowuje lub rygluje zamek i dopiero informacja z mikrostyku uruchamia silniki zamków
                                  Tak jest.Zdarzało mi się wyjmować akumulator do ładowania i po zamknięciu drzwi pasażerów bolcem w drzwiach,od strony kierowcy i tylną klapę zamykałem kluczykiem.Po otwarciu drzwi kierowcy kluczykiem i wmontowaniu akumulatora pozostałe zamki otwierały się.
                                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                  Komentarz

                                  • ulysse
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 496

                                    #18
                                    Niestety dzisiaj nie udało mi się za to zabrać ponieważ ciemno już na dworze... jutro z samego rana biorę się za to !


                                    Jeszcze jedno pytanie do doprecyzowania....

                                    Próbuję za pomocą metalowego pręta otworzyć zamek przez atrapę chłodnicy ?

                                    Może ktoś podesłać rysunek z ETKI żebym zobaczył konstrukcję zamka ?

                                    Komentarz

                                    • Homer00
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 18

                                      #19
                                      zamarzly ci zamki i tyle. I zadne ladowanie akumulatora nic nie da. Jak bedzie cieplej to mozna z ciepla woda na zamki poprobowac ale uwazac na szyby bo moga peknac. A co do zamka to ciala mechanicznie na kluczyk i to on otwiera zamek kierowcy nie wazne czy masz prad czy nie. Jak zamykasz z pilota to silownik robi robote ale zawsze kluczyk otwiera zamek jesli jest wszystko sprawne.. Nawet jesli chces to podpinasz + z innego akumulatora do rozrusznika od spodu auta i tyle ale moim zdnaiem to nic nie da.

                                      Komentarz

                                      • ulysse
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 496

                                        #20
                                        Maska otwarta..

                                        Zrobiłem to identycznie jak napisał Homer00 + pod rozrusznik - pod miskę olejową i drzwi otworzone.

                                        Teraz problem jest bardziej złożony ale tutaj chodzi o pobór prądu i centralny zamek także założę nowy temat.

                                        A co do otwierania maski przez atrapę chłodnicy to wielki szacun ! mi to się nie udało i po pół godzinie prób podniosłem samochód do góry i kable rozruchowe poszły w ruch.

                                        I jeszcze jedno zwracam honor co do zamka ! Faktycznie da się go otworzyć mechanicznie. Jednak u mnie zablokował się nie wiedzieć czemu :| P

                                        Zamek na 100% nie zamarzł, zresztą używałem odmrażacza, opalarki do podgrzania uszczelek i 1000 innych sposobów.

                                        Po otwarciu samochodu i odłączeniu kostki od drzwi mogłem otworzyć jak i zamknąć zamek mechanicznie ! Dla pewności odłączyłem nawet aku.
                                        Nie wiem czemu tak się dzieje ale jest to chyba wina modułu komfortu który zablokował zamek. Problemy opiszę w innym temacie.

                                        Komentarz

                                        • alfee
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 2583

                                          #21
                                          ulysse, najważniejsze, że już sprawa rozwiązana
                                          Alfee
                                          Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                                          Kawasaki ER5 :-)

                                          Komentarz

                                          • ulysse
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 496

                                            #22
                                            alfee, sprawa otwarcia maski jak najbardziej.... jednak dalsze przygody nie są już tak ciekawe... :



                                            A tak z drugiej strony bardzo ciekawe dlaczego zamek nie chciał się otworzyć mechanicznie... a po otwarciu samochodu działał bez problemu :roll:

                                            Komentarz

                                            Pracuję...